Pierderea, distrugerea sau furtul carnetului de comercializare a produselor agricole trebuie anunţate în 24 de ore la Poliţie şi la Primărie, prevede un proiect de ordin al MADR pentru aprobarea modelului carnetului de comercializare, în baza Legii 145/2014 de vânzare a produselor agricole.
Potrivit proiectului de ordin al MADR, în situația pierderii/distrugerii/furtului carnetului de comercializare, titularul/utilizatorul acestuia este obligat să anunțe în termen de 24 de ore unitatea de poliție cea mai apropiată, precum și autoritatea emitentă, care poate emite, la cerere, un alt carnet, operând mențiunea corespunzătoare în Registrul de evidenţă a carnetelor de comercializare.
Fiecare primărie va înfiinţa Registrul de evidenţă a carnetelor de comercializare a produselor agricole
Carnetele de comercializare vor fi eliberate de primării. Pe baza solicitărilor comunicate de primari, consiliile județene/Consiliul General al Mun. București solicită Companiei Naționale “Imprimeria Națională” SA tipărirea necesarului de carnete. Potrivit Legii 145/2014, costurile generate de tipărirea carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol se suportă din bugetele locale ale judeţelor sau, după caz, din bugetul local al municipiului Bucureşti.
La nivelul fiecărei primării se înfiinţează, se organizează şi se gestionează Registrul de evidenţă a carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol, pe suport de hârtie şi în format electronic, mai prevede proiectul MADR.
Registrul de evidenţă va cuprinde cel puţin informaţii privind datele de identificare ale producătorului agricol titular al atestatului de producător, precum și ale persoanei/persoanelor fizice care poate/pot utiliza carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol în afara titularului atestatului de producător, după caz, produsele gospodăriei/fermei, suprafețele cultivate, efectivele de animale /familii de albine/cutii viermi de mătase deținute, producțiile estimate a fi destinate comercializării.