În perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, românii cumpără în jur de 180 de milioane de ouă, cu 50% mai mult decât într-o lună obişnuită.
Preţurile însă rămân neschimbate pentru că retailerii "nu ţin pasul" cu reducerea de peste 10 procente înregistrată la poarta fermelor avicole încă de la începutul lunii martie. „Piaţa este foarte slabă pentru că preţurile de vânzare sunt incredibil de mici, atât la carne, cât şi la ouă. Până la 1 martie am avut la ouă un preţ de 0,3 lei pe bucată la poarta fermei şi acum le vindem cu 0,24 lei pe bucată. Din păcate, magazinele nu ţin ritmul niciodată cu reducerea aplicată la poarta fermei. Ţin în continuare preţul sus şi pe noi ne afectează din două puncte de vedere: o dată că oferta la poarta fermei este mare şi a doua prin rulaj. Preţul fiind tot mare în magazin, rulajul este acelaşi şi astfel se adună stocuri. Întotdeauna la magazine preţurile sunt defazate cu ceea ce se întâmplă la producători. Anul trecut, de exemplu, am vândut la poarta fermei ouă la 0,2 lei pe bucată iar în magazine preţul nu a scăzut niciodată sub 0,45 - 0,50 lei pe bucată”, a declarat pentru Agerpres preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.
Potrivit estimărilor, în gospodăriile ţărăneşti se produc de patru ori mai multe ouă decât în sistem industrial, respectiv în jur de 400-450 de milioane de ouă lunar, iar conform datelor UCPR, avicultorii produc într-o lună obişnuită în jur de 100 - 120 de milioane de ouă pe lună, însă vânzările cresc până la 170 - 180 de milioane de ouă în perioada pregătitoare Paştelui. Pe de alte parte, Ilie Van a precizat că producţia de carne se menţine la nivelul perioadei similare din 2014 respectiv la 35.000 de tone pe lună şi „nu estimăm nicio creştere, poate chiar o reducere, dacă nu scade TVA”.